E o perioadă de-aia în care știu că ar trebui să fac ceva, da’ abia am chef să respir, d-apoi să fac ceva în mod voluntar.
Am mai gătit câte ceva, dar fără prea mult
entuziasm, și nici cine știe ce spor n-am avut. Clătitele nu mi-au ieșit prea
grozave, manakeeshul nu prea s-a rumenit, musacaua nu mi-a ieșit prea faimos, etc.
E drept că am reușit să-mi iau revanșa cu o ruladă de pui uber-super-mega mișto,
dar am copt-o în două etape. Până la urmă se pare că merge și cuptorul ăsta,
dar e mult mai leneș decât ăla electric ce l-am avut la PLR. E și normal
probabil, doar că m-am dezobișnuit eu.
Uneori mai ies și mănânc prin food court, dar
nici de aia nu am chef tot timpul. Când plec de la servici nu prea mi-e foame,
iar ca să ies dup-aia din casă, mi-e prea lene.
Am cochetat cu ideea de a-mi cumpăra TV. Am
renunțat, când mi-am dat seama că m-aș transforma și mai tare în legumă, de
parcă n-aș fi destul de dovleac. Mi-am luat în schimb o sculă de cântat, să mai
facă cineva ceva gălăgie p-acolo.
Orașul e tot timpul aglomerat. Seara în jur de
șase, șase jumate, toate șoselele care merg spre nord sunt full. Joi seara nu
găsești parcare în Dubai Mall nici să dai cu tunul. Vineri trebuie să vii de la
12 ca să găsești loc, la 3 deja se învârt în parcare, la șase stai la coadă ca
să ieși.
Mă enervează că nu am unde merge pe jos aici
în cartier. Nu mă deranjează atât faptul că nu e nimic aici, cât faptul ca și
să vreau să merg în MotorCity să mă plimb până acolo, nu e prea indicat. Nu
sunt trotuare. Am de mers 3km pe marginea drumului, cu mașini trecând cu 100 pe
lângă mine. Nu, nici chiar așa de „viteaz” nu sunt. Am mai mers în Batutta cu
ideea asta. Parchez la locul normal, pe etaj la Geant, și merg până în China
court prin mall, iar de întors mă întorc pe afară. Seara e foarte frumos, și
răcoare și miroase frumos de la gazon, dar...jumătate din drum trebuie s-o
ocolești prin șosea, că nu există trotuar de la un cap la celălalt.
În plus, pe la jumate se lucrează la parcare.
Asta pare să fie generalizat însă, parcă a dat
boala în toți, se lucrează într-una și oriunde. În MoE se lucrează (extind și
mallul și adaugă un etaj la parcări), nu mai ai cum să intri decât prin capete.
Cam un sfert din locurile de parcare au fost anulate de accesul constructorilor
și toate baricadele pentru siguranță și modificările de ocolire. Dacă lași
mașina în mijloc și ai făcut cumpărături de la Carrefour, împingi de
nenorocitul ăla de căruț printre mașini de îți vine să urli de nervi.
Festival City e jumate șantier și ăla, că
extind Main Atrium. Ca urmare, săptămâna trecută nu mai erau deschise decât 3
locații în food court, din cauza lucrărilor. Tony Roma’s ăla
de la etajul doi unde îmi plăcea mie să merg s-a dus pe suflet. Magazinele și restaurantele de pe
esplanadă s-au rărit și alea, nu prea mai ai de ce merge acolo. În Burjuman
lucrează să extindă Carrefourul (proaspăt inaugurat și ăla) și acolo iar dai de
părți închise și în curs de amenajare. Dubai Mall e singurul care funcționează
full power, dar probabil exact din cauza asta nu mai ai loc să arunci un ac
acolo. 15000 de locuri de parcare, și tot nu sunt destule.
M-am enervat zilele trecute din cauză de
trafic. Desigur, foarte mulți nu știu sa stea la rând. Sau sunt imbecili. Sau
nesimțiti. Sau nesimțiți imbecili. Iese omul din benzinărie în mijlocul cozii?
Îl lași, că doar nu a ales el nici unde să fie ieșirea și nici lungimea cozii.
Te bagi ca vita încălțată pe banda care selectează spre altă direcție pentru că
tu ești dăjjtept, nu ca fraierii de la coadă? Ia hai poftim niște bocanci în gură
și la sicriu cu tine și cu mă-ta! Pe ăștia îmi vine să-i rup în bucăți. Își
bagă colțul mașinii în față și speră că îi lași să se bage ca să nu-ți atingi
mașina. Eu prefer să iau de volan și să merg paralel dacă am unde. Orice
manevră ca să nu îi las, sau să-i împing peste linia galbenă care îmi asigură
mie foaia verde (și lui o tonă de belele) în caz că mă atinge. Politia nu
discută niciodată cu tovarășul care are roțile dincolo de linia continuă. Îmi
doresc un fel de tanc ceva, o chestie gen Batman să iasă tot soiul de tăișuri
și chestii contondente din mașină și să-i fac praf pe nesimțiții ăștia. Fută-le
dumnecații de slinoși!
Ieșirea din SZR (exit 34) către Hessa Est e
îngustă și strangulată. Mereu se găsesc acolo câțiva care se cred mai deștepți
și țin morțiș să se bage în față, să fenteze ei... două mașini? Nu sunt ipocrit
să spun că „dom’le, eu nu fac așa ceva niciodată!”. Dar de fiecare dată când
m-am băgat peste rând, am respectat condiția de bază: nu forțezi pe nimeni să
te lase. Dacă nu am loc profitând de spațiul foarte mare lăsat între două
mașini (dacă ți-e frică să conduci cu 30km/h la 5 metri de mașina din față, bad
luck for you), pur și simplu am mers mai departe și am făcut ocolul necesar
(exit 36 Hessa West / Jumeirah, apoi U-turn și ținut Hessa Est până acasă), și gata.
După ce era să mă atingă vreo doi nesimțiți de-ăștia, am preferat să fac eu
ocolul numai ca să nu mă mai enervez și să vreau să-i omor.
Am citit un post de-al lui Vali Brabete pe FB
și deja a început să se enerveze până și el din cauza nesimțiților din trafic.
Sigur, el e în București, dar mă, dacă până și el...
Un retardat mi-a tras o zgârietură pe mașină,
în parcarea de la servici probabil. Poate cu ceva cheie din buzunar, poate cu
servietă, nu știu. Poziția și dimensiunea zgârieturii (la înălțimea șoldului,
vreo 10 cm lungime) așa ceva ar sugera. Mă gândeam că dacă era cu intenție, nu
se mulțumea numai cu 10 cm pe o singură portieră. Cum naiba să reușești să tragi asemenea dungă pe o mașină și să nu simți, e altă poveste. Cert este că
animalului care mi-a făcut asta i-am urat să moară în chinuri și l-am înjurat
de numa’. Dacă era printre ăia care așteptau la autobuz în ziua aia, sigur s-a
prins de câtă dragoste îi port. Două luni jumate a reușit mașina mea să fie
virgină. Acum trebuie să mă duc pe la Al Nabooda să caut kit de retuș. Sa văd
când îmi fac drum pe acolo. Până una alta, mașinuța e super mișto, a trecut fluierând de 8000km în bord și mă aștept să fac tot în jur de 35000 pe an cu ea.
Am tras o tură la Al Ain. Nu că nu aș fi știut
ce găsesc la magazinul de hobby (hint: aceleași lucruri ca și în Dubai) dar
vroiam să mai ies din oraș. Am ieșit din casă pe la 12, și zic io „ce-ar fi sa
merg nițel prin Marina, ca n-am fost deloc acolo de când am revenit, și e
devreme, n-o fi așa aglomerat”. Zis și făcut, easy task de la mine de acasă,
direct din Hessa pe SZR și imediat în Marina. Băi frate, nu mai e de mers acolo
cu mașina proprie. Cred că au făcut special chestia asta, ca să te bagi la
tramvai, metrou sau taxi. Era ditamai parcarea free, cât două terenuri de
fotbal, chiar lângă plajă. Ciuciu, ori nu mai e deloc, ori costă 20dhs/oră. Păi
frate, dacă stai două ore să mănânci ceva sau să te mai plimbi, tot atâta costă
și taxiul. În altă parte am văzut 50dhs/oră, dar scria ceva de cheltuit 75 dhs.
Scria cam mic și eram în mers (plus că am chiorât), așa că nu am putut citi.
Dacă poți parca la ei și cheltui 75dhs cam oriunde în zonă ca să ai parcare
gratuită, nu mai e așa nașpa. Două pizza și suc te-a scos bine mersi acolo, și
nu cred că alea sunt locații de pizza ieftină.
Dar ca să revin, am fost foarte bosumflat că
n-am găsit loc de parcare, așa că am plecat. La ieșirea spre Jebel Ali e un loc
pe nisip în care erau multe mașini parcate, așa că în caz de ceva se poate
totuși...Nu e mult de mers pe jos, iar acum iarna e mișto. La vară, n-aș zice,
da’ până la vară mai e.
Mno, și am plecat spre Al Ain. Am folosit
nițel telefonul pe navigație (prilej cu care am constatat că dacă rămâne cu
ecranul pornit și mai bate și nițel soarele în el, suge din bateria aia de
numa-numa, așa că am ajuns în AL Ain cu 25% baterie. Din fericire, omul de la
electronice din supermarket a fost foarte amabil, așa că telefonul meu a stat
la încărcat la standul de Samsunge cât m-am învârtit eu prin zonă. Rezultat:
48%. Așa da.
M-am învârtit nițel prin mall, am pierdut
niște vreme la magazinul de peți (cei mai mișto au fost iepuracii (de-ăia de
încăpeau lejer în buzunarul de la camașă) și un rac într-un acvariu care părea
nitel frustrat că peștii cam făceau misto de el.
La magazinul de hobby m-am uitat, ma-m
învârtit, dar servourile erau scumpe (estimez cam dublu față de românia), stațiile
RC nu aveau preturi afișate și oricum nu păreau să aibă ceva sub 4 canale. La
restul nu m-am putut orienta că nu știu pe dinafară modelele. Motoare numai
brushless, și la prețuri de-ți cad plombele. Or fi mișto, da’ 1500+ pe un set
motor și ESC (și încă de 30A, nu cine știe ce monstru) mi se pare mult de tot.
Ăăăă, cum adică „ce te-a apucat cu motoare,
servo-uri, ESC-uri și alte kkturi de-astea”? Nu v-am zis? Aaaaa, nu v-am zis.
Așa e.
- Deci...
- Fără deci!
- Mno biiine MO, uite...
Cum stam eu așa și muream de lucruri complet
contradictorii (adicătălea: crăp de plictiseală, da’ mi-e prea lene să-mi mișc
curu’ de-aici) mi-a venit ideea măreață: ia să mă apuc de un alt vaporaș! Dacă
nu l-aș fi lăsat în PLR, poate aș fi continuat lucrul la vaporașul început
acolo. Dacă aș fi avut sculele cu mine, poate aș fi început din nou (că oricum
ăla era nașpa de tot). Dacă...
Fuck it. Nu servește la nimic să tot stau și
să rumeg „ce-ar fi fost dacă”. Asta e o prostie care duce la depresie, și fix
asta îmi lipsește acum. Am luat niște decizii și gata, acum fac ce e de făcut
ca urmare a acelor decizii.
Well, prima chestie a fost să-mi aleg
vaporașul pe care să-l fac. Am scobit interneții de m-au găsit toate alea, da’
am reușit să găsesc niște chestii mișto. Bine, printre alte chestii mișto, da’
alea sunt bonus. Ideea de bază e că știu cam ce vaporaș aș vrea să fac.
Desigur, o să fie un remorcher sau un pescador.
Am eu ceva special cu remorcherele și pescadoarele (revin la asta nițel mai
încolo), îmi plac navele astea care fac treabă.
Bun, am ales un model micuț (adică o navă
reală micuță) pentru că micuț fiind, n-o să aibă foarte multe detalii. Dacă
aleg o navă mare, pe aia ai loc de o gramadă de chestii, și dacă nu le faci
rămâi cu senzația că a ieșit nașpa. Așa, pe astea mici nu sunt prea multe
detalii de la bun început, deci mă simt mai puțin vinovat.
A doua chestiune a fost să aranjez de niște
planuri. Mi-am tocit neuronu’ cu chestia asta preț de vreo câteva zile, da’
cred ca i-am dat de cap. Sigur, mă simt stresat de faptul că iar trebuie să
tipăresc multe foi până să mă declar multumit, apoi sa mă ocup de tăiat și
lipit bucățile de planuri la un loc, dar sper să-mi iau inima în dinți și să le
fac ăstora pagubă în toner și A3-uri. Din păcate, cu laptopul nu mă pot conecta
la imprimantă, iar mizeria de computer de la birou e un kkt inutil. Softurile
de pe el sunt din era glaciară, așa că Acrobat Reader-ul pe care îl are
instalat nu știe să tipărească tip poster, adică o imagine mare s-o tipărească
la dimensiunea originală, dar împărțită pe foi normale, cu margini suprapuse și
indicații pentru locurile de tăiere.
Problema cea mai mare însă e faptul că IAR nu
am materiale și scule. Bine, sculele există, da’ acasă. Așa că am de așteptat
până la următoarea vizită a fetelor ca să mi le aducă. Cu materialele, am zis
„pana mea, e Dubai, trebuie să se
găsească!”
Well, așa o fi, doar că nu. Despre partea asta
cu materialele sunt extrem, extrem de dezamăgit. ACE Hardware e doar o umbră a
ceea ce era acum 4 ani. Sigur, găsești încă 3-4 foi de lemn și două baghete,
dacă le cauți bine. Dar când le duci la scanner, ai senzația că sunt fabricate
din nanotuburi de carbon, nu din balsa sau plop. O baghetă de 5x5mm (sau
p-acolo, că sigur dimensiunea oficială e ceva fracțiuni de inch, fută-i
dumnecați pe retardații de americani tâmpiți) lungă de vreo juma’ de metru
(alți inchi) costa vreo 10 dhs. Nu chiar 10, 9.75 sau așa ceva. Da’ pixda
mă-sii, aceeași baghetă la magazinele online din .ro este 1 leu, poate 1.1.
Sigur, nu e importată din hamerika, da’ sigur balsa nu crește pe malu’
Trotușului, asa că de ce ar fi chiar relevant de unde e importat?
O să ziceți (pe bună dreptate, dealtfel) că la
magazinul online e mai ieftin oricum, și de ce nu iau tot așa de la magazin
online din Dubai. Well, nu iau pentru că NU am de unde.
Să fie clară treaba, am căutat. Am găsit 3 sau
4 magazine cu oarece profil modelistic. Toate se limitează la comercializarea
de modele RC RTR sau pe aproape. Unul singur a zis că plănuiește să aducă
kituri, dar numai aero. Asta se cere, asta aduce. Două dintre magazinele
vizitate aveau pereți întregi de piese și subansamble. Pentru avioane și
elicoptere desigur. Desigur trebuie sa recunosc, am găsit și elice pentru navo.
Trei bucăți, în două magazine. Nu, nu câte trei. Trei! O bucată într-un magazin
(mai scumpă cu doar 50% decât la magazinul din România) și două în celălalt,
dar inutile ca erau de-astea pentru modele de viteză. Măcar aia scumpa era
chiar ce trebuia, o elice de alamă cu 3 pale, frumoasă. Nu se știe pe ce anume
se puteau prinde elicile respective, că axe port-elice sau tuburi etambou nici
pomeneală. Ce să mai vorbim de cârme și accesorii de punte specifice (ancore,
colaci de salvare, grătare), alea sunt vise umede.
Și chestia se aplică la o gramadă de chestii.
Multe lucruri de care îmi aminteam clar că le-am vazut în ACE în Jakarta, aici
nu sunt. Nu mai discutăm de RTC Centre lângă Senayan Plaza, unde erau xșpe
magazine numai cu modele de toate felurile. Ok, la momentul respectiv nu m-am
uitat după materiale, și e posibil sa nu fi găsit nici acolo. La o adică, nu am
găsit balsa acolo la momentul respectiv, pe când aici comentez mai mult la
capitolul preț.
Oricum, un lucru pare evident. Aici lumea nu
construiește. Sunt probabil prea mulți bani ca să-și bată capul cu așa ceva,
sunt prea proști ca s-o facă (pur și simplu le lipsește îndemânarea) iar cei
care ar fi interesați cel mai probabil nu-și permit. Țin minte că am văzut
niște modele de nave tradiționale (dhow) expuse pe la diverse evenimente.
Modele imense, peste un metru lungime. Trei scânduri și o scândură, cuie
vizibil în locuri nepotrivite, etc. Ce machete reușesc să scoată ai noștri
compatrioți la dimensiuni mult mai mici, ăștia nici nu visează. La dimensiuni
similare, ai noștri ar fi fost în stare să facă nava aia complet funcțională și navigantă.
Dar să revin la modelașul meu. Tot bântuind eu
interneții în căutare de ceva inspirații, am dat peste diverse site-uri care
comercializează kituri și forumuri.
Și văzând și o grămadă de build-log-uri
pe-acolo, mi-am jurat în barbă că o să fac și eu un kit de-ăsta cândva. Dar mai
întâi, să încep cu un model scratch, ca să nu-l „stric” pe ăla de kit. Apoi
mi-am dat trei palme și m-am trezit. E mult mai simplu și mai logic să începi cu un kit, unde ai toate
materialele la îndemână, piese componente cam gata făcute și ceva instrucțiuni,
decât să pornești de la nimic, dezvoltat planuri, strâns materiale, etc. Prin
urmare, am renunțat pe moment la adunat materiale și făcut planuri, și mi-am
intensificat eforturile în găsirea unui kit potrivit.
Desigur, e mai greu să comanzi ceva prin poștă
când nu ai poștă, dar am insistat. Meh, și într-o ziuă, pe când internețeam io
de zor, vine Fabian în birou cu ceva trebușoară. Fabian este consultantul
pentru un proiect de-al nostru, și e neamț. Hahaha, hihihi, ce mai faci cum o
mai duci, ce beri ai mai băut, taclale. Și îi zic eu de problema pe care o am.
Adicătălea că mi-ar trebui ceva din West Europe da’ nu prea are cum ajunge la
mine.
Așa că omul fiind foarte OM, s-a oferit să mă
ajute. A zis că trebuie să ajungă acasă undeva prin februarie pe motive de
taxe, și n-o să aibă bagaj deloc, așa că dacă ce am eu de adus nu e foarte
greu...
Am rezolvat și problema alegerii kitului, așa
că mai rămâne de rezolvat problema sculelor și a componentelor electronice din
mațele navei. Sigur, indicații și idei sunt destule pe interneți. Mai greu e cu
discrepanțele astea enorme între ce se găsește la magazinele online din țară și
ce se găsește la magazinele de aici. Diferențe mari de modele, și mai ales de
preț. Piața de aici (atâta câtă e) e orientată pe avioane, elicoptere, drone și
mașini. Totul de viteză. Totul cât mai mare. Așa că multe din elementele care
îmi trebuiesc mie (de exemplu motoare electrice de putere mare și turații
joase, cu regulatoarele lor) nu se găsesc deloc aici.
Oricum, primii pași deja i-am făcut. Mai întâi
cu o vizită intensivă în Dragon Mart, unde am găsit un „Dremel” la un preț
satisfăcător, și am identificat două magazine cu specific RC din care aș putea
să-mi mai iau componente, baterii, chestiuni. Oricum o să-mi trebuiască încă
destule lucruri de prin țară, dar asta mai încolo. Al doilea pas, la IKEA, de
unde mi-am luat un birou care o să fie masa de lucru. Două ore de lucru și
câteva înjurături mai târziu (am pus blatul invers și a trebuit să demontez,
dar a fost ușor de făcut) am biroul montat și amplasat.
Probabil o să mai montez un șurub ceva să agăț telefonul pe lateral, pentru că și așa suprafața de lucru nu e foarte mare.
Și pentru că lucrurile mergeau prea bine (adică nu eram deprimat destul), azi am aflat că s-a dat bonus pentru anul trecut. Desigur, io sunt piticu' prost, așa că am căpătat o sticlă goală, dar colegii discutatu chiar entuziast despre evenimentul respectiv, semn că nu a fost o sumă chiar neglijabilă. Wa-ul meu s-a dus pe apa sâmbetei, și venirea lui Fabian nu a fost suficientă ca să-mi revin. Sigur, i-am mulțumit omului în sus și în jos, dar cred că se simțea în vocea mea ca nu mi-s boii acasă.
Am mutat pachetul din portbagajul lui într-al meu, și prima impresie a fost "WTF, this is one huge mofo!" Sigur, cutia era încă într-o cutie, dar chiar și așa...Behold:
Un lucru e sigur: următorul model ar face bine să fie mai mic!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu