duminică, 4 martie 2012

Episodul 34. Mousaka

Well, da. Eram în pană de idei vis-a-vis de ce să mai gătesc, și din fericire Robert a venit cu o idee: "Bă Bunțache, de ce nu faci o musaca de cartofi?"
Now that was a struck of genius, really! Am vrut să gătesc de vineri, dar sâmbătă Thomas a zis să merg până la el la Kuda Laut și sa luăm un fel de mic-dejun întârziat sau un early lunch. Cum îi zicea în Dubai, a brunch (breakfast-lunch). Așa că nu avea sens să gătesc ceva numai ca să am ce pune în frigider. Prin urmare, am gătit azi, că și așa mi-e foame și mi-a fost prea lene să mănânc ceva la micul dejun.
Carnea o aveam scoasă din congelator mai de mult, gata amestecată (250gr vită și 75gr porc), așa că am ciopârțit repede o jumătate de ceapă și vreo 4 căței de usturoi, le-am călit în puțin ulei de măsline și peste ele am adăugat carnea. Când și-a schimbat culoarea, am pus peste carne niște apă (și un pliculeț de supă de pui) și am lăsat totul să abureasca nițel pe foc domol. Vin nu mai am, că mergea și nițel de-ăla. Soarta.
Am dat carnea de pe foc și am lăsat-o sa se răcească. În timpul ăsta, am curățat niște cartofi și i-am tăiat rondele, i-am dat cu nițel delikat și i-am pus la prăjit în puțin ulei. Cât s-au prăjit (doar parțial, nu de tot) cartofii, am bătut două ouă mari cu niște smântână și am subțiat o lingură babană de pastă de roșii cu un pic de apă. Am pus și niște piper și buruieni și tot sosul de roșii l-am amestecat cu carnea.




Câteva minute mai târziu erau (suficient de) gata și cartofii, așa că i-am scos cu toată grăsimea lor într-un castron. Elementele principale erau pregătite, așa că m-am apucat de asamblat.





Am uns tava cu niște grăsime scursă din cartofi, apoi am pus un strat de carne. Peste carne am pus un strat de rondele de cartofi, apoi mi-a venit o idee. Am pus niște mărar în sosul de ou și smântână, și am ras o bucată de cașcaval cheddar peste stratul de cartofi. Băgat repede și cam jumate din sosul de smântână, apoi am trecut la stratul doi, exact în același fel. Sos de carne, cartofi, restul bucății de cașcaval, restul de sos de smântână și ou, niște piper măcinat proaspăt și niște ierburi cât s-a luat între degete, și gata. Pus folie în cap, cuptorul la temperatură medie (cică 170°C) și acolo să stea!




A stat în cuptor cam o oră cu folia în cap, timp în care a cam bolborosit pe de lături, da' a mers. După ce s-a înmuiat bine de tot, am mai lăsat-o cam 20 de minute să se rumenească. Aia a fost partea cea mai grea, pentru ca deja îmi era foame, și doamne ce grozav poate să miroasă!!!



Pot să vă spun deja că a fost și foarte gustoasă. Ei, mai am jumate de tavă, ce credeați?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu