luni, 20 ianuarie 2014

Episodul 72. Telefon

Cred că v-am înnebunit de cap de câte ori m-am plâns p-aici și prin alte părți că vreau să-mi schimb telefonul. Chestiunea era că nu reușeam să găsesc nimic care să-mi placă dar care să-mi satisfacă și orgoliul de zgârciob cu multiple diplome.
Am o aversiune față de smartfoane (mi se pare nașpa să fie telefonul mai deștept ca posesoru') și taciscrin (io cu cremwuștii mei de dejjjte) așa că eram chitit pe un telefon tip baton/ carămidă, cu taste fizice (să nu se mai fufu banda aia de legătură de la slide ca la ăsta) și tot tacâmul.
Desigur, în 2010 nu ar fi fost chiar o mare problemă asta. Încă se mai făceau telefoane după ideea asta. Doar că 2010 în domeniul telefoanelor e cam tot p-acolo cu vremea lui Burebista. Într-un domeniu care se schimbă și evoluează cu asemenea viteză, trei ani e o veșnicie.
Mi-am dat seama că ce vreau eu de fapt e ca lumea să rămână pe loc, înghețată într-un moment convenabil mie. Ca să-l citez pe Robert Asprin "The universe doesn't give a shit when it squishes you". Sau mai pe limba noastră, nu-i pasă nimănui dacă îți place sau nu lumea în care trăiești. Dacă vrei să rămâi în joc, trebuie să te adaptezi. Așa că pot să aștept eu încă o mie de ani, smatphones sunt aici și or să domine piața și de aici încolo, indiferent cât de tare mi-aș dori eu un telefon care să fie doar telefon, plus câteva mici gadgeturi care să ușureze viața. Iar producătorii nu lansează produse noi cu design vechi numai pentru că mi-ar place mie. Majoritatea pieței vrea acum smartphones cu ecran de jdemii de inci și mai deștepte decât computerele de acum 4 ani? Aia o să capete. Dacă majoritatea e de acord să țină la ureche ditamai tigaia, atunci nu sunt șanse mari să găsești altceva.
Învins de inevitabilitatea fenomenului, am început să mă uit după modelele cele mai mici de telefoane de tipul ăsta. Cum marea bătălie se duce acum în domeniul "care face cea mai mare tigaie posibilă" și e uber-mega-cool să ai cea mai rapidă tigaie ca să te joci în autobuz, a trebuit să mă mulțumesc cu tigăile din rândul doi. Mid-range, cum le zice lumea deșteaptă. Nu eu, eu nu sunt destul de deștept pentru asta.
Pentru ce îmi trebuie mie, mid-range pare a fi echilibrul perfect între preț/performanțe etc. Sigur, sunt încă mult prea deștepte față de cerințele mele, prețul e pe măsură (cam de două ori mai scump decât ce am dat pe actualul telefon la vremea lui), dar pe de altă parte, e foarte probabil ca un telefon de tipul ăsta, întreținut bine și nefutut cu rahaturi inutile, să țină la fel de mult ca și actualul. 
Well, dacă-i bal, apoi bal să fie. Am luat în considerare inclusiv jumpin' in the hipsters bandwagon, adică să-mi trag aifon. 4S mai precis, că mi s-a părut că e destul de potolit la dimensiuni. Da' când am dat un compare pe gsm-arena și am văzut ce are/n-are comparativ cu șmecheriile făcute de coreeni, mi s-a mai domolit entuziasmul. Când am întrebat și cât costă, mi-a pierit de tot. Sigur, puriștii or să spună "păi băăăăă, tu compari telefon din 2011 cu telefon din 2013?" Well, da, pentru că cer aceiași bani pe el mosh!
Am aplicat cam aceeași idee ca la laptopuri. Dacă tot e vorba să iau ceva, la fel de bine pot să-mi iau și spre top of the game, în ideea că dacă e bun de tot acuma, peste 4 ani o sa fie încă suficient de smart cât să nu-l îngenuncheze nimic.
Așa că m-am învârtit, m-am aiurit, și până la urmă asta a ieșit:





Am fost la magazin să croiesc SIM-ul la dimensiune, am activat și pachetul de date și cică am telefon nou, up and running. Sigur, accesoriile sunt ALBE iar telefonul e negru, da' până la urmă sunt detalii mai puțin semnificative. Nu e foarte important ce culoare are cablul de alimentare. E drept, mi-ar fi plăcut să aibă căștile cu negru, da' dacă nu-i...
Mi-a plăcut că are un mod retard, cu mult mai puține chestii pe ecran, special făcut pentru de-ăștia "smartphone challenged" ca mine. Chiar și așa, am de lucru să învăț cum se fac lucrurile care până acum le puteam face și pe întuneric la telefonul vechi.
Urmează proba de foc: cât ține cu o încărcare de baterie?

Cam asta e.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu