vineri, 20 decembrie 2013

Episodul 70. Mașină nouă

Da, după cum se zărește din titlu, am mașină nouă. Adică veche, dar nouă. Well, that.
Conform contractului inițial, cam pe vremea asta trebuia să se termine cu totul, așa că Alan a închiriat mașina până acuma în decembrie. Drept urmare, m-a sunat să-mi spună că trebuie să dea mașina înapoi și o să-mi închirieze alta de aici de la noi din sat.
Zis și făcut, vineri am golit mașina de toate chestiile proprii și personale, sâmbătă Deni i-a dus-o lui Alan la Bogor, iar ieri după-amiază a mers în sat (cu dorul) și s-a întors cu mașina cea "nouă". Am ieșit din casă s-o văd, și am avut un WTF moment: numărul de înmatriculare F 1437 UM. Sigur, nu vă zice nimic, dar mașina lui Edgar are F 1347 UM. Același model. Din fericire, nu e și aceeași culoare, că altfel sigur ne duceam la mașina ăluilalt cel puțin de câteva ori.
Mașina e MAI nouă decât Teriosu'. E din Oct. 2012 (Mai 2011), are cam 49000km (74000km) la bord, și e MAARE cât un autobuz.


Ce e important: are un HU mult mai deștept decât Teriosul. Știe să citească și DVD dar cel mai important, are port USB aux-in. Asta înseamnă că am scăpat de făcut cd-uri cu muzici, nu se mai zgârie, nu nimic. Plus 8Gb de muzică fără să mai trebuiască să tot schimbi discuri. Pentru că folosesc stickul meu, înseamnă ca trebuie să-mi iau altul ca sa am de purtat la mine. Și așa căutam un motiv bun pentru asta, na că l-am găsit. Și de data asta o sa iau ceva mai rapid, un class 10 ceva, că ăsta se mișcă mai ceva ca ochiu' mortului.
Altă parte bună e motorul de 2.0, care măcar teoretic ar trebui să fie o îmbunătățire față de astmaticul 1.5 de pe Terios. Nu știu cum se simte însă raportat la diferența de greutate, că e clar mult mai greu camionul ăsta față de Terios.
Înăuntru, aceleași plastice tipice Toyota. Urâte cu draci, tari și neplăcute la atingere, dar care probabil or să reziste 1000 de ani. Tot fără airbaguri, schimbătorul de viteze e o puleașcă luuungă și oribilă amintind de alea de la autobuz, scaunul e cam moale și fără urmă de suport lateral, dar asta e treaba.
E mai silențioasă nițel, nu se mai aude așa tare motorul în habitaclu. O să văd la prima ploaie serioasă dacă se mai aude muzica sau nu, că la Terios nu se mai distingea nimic în afară de ropotul ploii pe tablă.
Deni a zis că o să se ocupe azi de făcut curat ca lumea în mașină (cam toate locurile de depozitare sunt mizerabile) și să pună la locul lor chestiuțele noastre: navigația, galeata cu accesoriile pentru spălat, pufăitoarea cu odorizant, antifurtul pentru volan. Trebuie să-mi găsesc alt loc pentru ochelarii de soare, că nu are compartiment dedicat cum avea teriosul. Dacă îi bag în torpedou, or sa se zgârie de-i ia mama naibii. Cel mai probabil tot în torpedou or sa ajungă, dar în tocul lor original. Pe care trebuie să-l caut și pe ăla, că naiba mai știe unde e. N-am mai umblat cu el de ani de zile.
Văzând eu ieri că am mufa de Aux-In, am pus la repezeală cam 7Gb de muzikie pe stick, și...atât, că dimineață am avut moment de epic fail. Desigur, nu recunoaște NTFS ci numai FAT32, așa că ioc muzică. No prob, am copiat conținutul într-un folder, formatat stickul în FAT32, copiat la loc muzica și acuma cică merge. Și e foarte relaxat să știi că ai la dispoziție aproape 700 de piese până trebuie să schimbi ceva.
Singura problemă ar fi că trebuie să-mi iau alt stick în locul aluia pe care l-am lăsat înfipt în HU, da' oricum era în plan.
Deci să fim iubiți.

2 comentarii:

  1. Salut,

    Felicitari pentru blog, am citit aproape toate articolele..avand un drum de 16 ore si ceva cu minunatul CFR.
    Interesanta viziunea ta asupra Indoneziei, ajung si eu pe acolo cam in 3 saptamani insa toti prietenii care au fost prin partile turistice au recomandat extrem de mult zona.
    Acum bag de seama cum sunt cetatenii tarii..si m-am mirat teribil la pretul diferentiat la intrare pentru bule :)

    Partea proasta e ca ne-am legat la cap cu aterizare si decolare de la Jakarta..si dupa ce-mi dau seama, dupa ce am citit (si) pe la tine.. e cam printre cele mai sarace zone turistice ale tarii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Well, e și nu e. Eu nu sunt poate cel mai bun punct de reper sau indice turistic. După cum ai citit pe aici, eu ajung în Jakarta destul de rar, și din 5 vizite, 4 sunt în scopuri de aprovizionare. Am înțeles însă că sunt destule chestii de văzut și în Jakarta (pe care eu nu le-am văzut încă), și în plus, e un bun punct de plecare înspre alte zone. Știi cum e, toate drumurile duc la Roma...Prietenii mei au destui vizitatori, și s-au tot dus și în Borneo, și în Lompok, și în alte locuri (de care am uitat sau nici n-am știut).
    So, there is hope! Enjoy your trip.

    RăspundețiȘtergere