duminică, 7 iunie 2015

Episodul 91. Car derping

Pentru că urmează ceva vacanță, am zis să încerc să rezolv cu portiera aia zgâriată cât sunt plecat. Ideea de bază era să repare mașina cât sunt în concediu, s-o trimită apoi în showroom în parcarea de acolo, și apoi eu s-o iau de acolo la întoarcere.
În sprijinul logistic al acestei intreprinderi, am tras o tură pe la service-ul de caroserii, tot acolo unde am dus-o și pe Syyara Bedah când s-a oprit motociclistul ăla în ea. Șiiii, m-am desumflat la fel de iute cum m-am dus. Respectiv, cică o să mă coste vreo 3000dhs povestea (WTF!!??), pentru că nu pot vopsi numai fața de ușă ca să poată să "piardă" culoarea și să nu se observe diferența dintre panoul proaspăt vopsit și restul caroseriei.
Acuma, știu că tovarășul respectiv vrea să-și facă de lucru. La o adică, pentru asta există The Walking ATM, nu? Totuși, a fost suficient de cinstit (sau o fi simțit că la banii ăia nici vorbă să fac treaba) și mi-a zis să mă duc la poliție și să iau autorizație de reparație, ca să se rezolve pe asigurare.
Am trecut și pe la Abdullah, și nu am căpătat răspunsuri foarte plăcute urechii mele. Respectiv, nu aduce nimeni mașina pe roțile ei de la service-ul de caroserii (care e undeva la mama naibii pe lângă aeroport - DXB) până la showroom pe SZR. Transportul se asigură doar între unitățile service, în cazul în care după reparațiile la caroserie urmează reparații mecanice. Apoi, trebuie adusă pe platformă, și aia costă destui bani. Nu își asumă nimeni riscul sa trebuiască să-ți spună "Știi masina pe care ai lăsat-o la noi la reparat pentru două zgârieturi? Ei, e daună totală! Ghinion!"
Deja cu asta mi-a cam luat vântul din pânze, și situația nu e pe cale de îmbunătățire. Am încercat ieri să trec pe la stația de poliție ca să încerc să iau adeverința pentru reparație, dar n-am reușit să găsesc intrarea :( Știam de una dintre intrări, dar era doar pentru mașinile lor. Oricum, ideea e că nu m-am mai dus și...
Aparent, am avut noroc. Pentru că cică dacă m-aș fi dus singur, mi-ar fi luat permisul pentru niște timp ca să verifice că nu am lovit eu pe nimeni. Nu că ar fi problemă, că îți dă la schimb o dovadă, dar apoi trebuie să te duci să-ți recuperezi permisul, că nu ți-l aduce nimeni acasă. Cel puțin, așa îmi zic colegii. E posibil ca experiențele lor să fie totuși diferite și chiar aia să fie procedura în caz de zgârieturi pe bare sau pe uși, care ar putea fi inclusiv rezultatul propriilor prostii. La mine e evident că "rănile" sunt ca urmare a unei agresiuni unilaterale, și nu reciprocitate. Da' în fine, cel mai probabil o să mă gândesc din nou la situația asta și ce fel vreau s-o rezolv. Un aspect e că nu-mi convine să CHEM poliția pentru treaba asta, chiar dacă 90% șansele sunt să fiu instruit să mă prezint la una dintre stațiile de poliție din apropiere (Al Barsha sau Jebel Ali). Al doilea aspect e că nu sunt foarte liniștit să las masina o lună de zile în service. A treia ar fi că nu-mi convine prea tare metoda de recuperare a mașinii de la service. Probabil aș reuși să iau un taxi dimineață până la servici (la poartă adică, și să mă ia Mohamed de acolo până la birou) și apoi să mă ducă la sfârșitul programului la service. Dar la momentul respectiv, masina mea ar fi stat deja o lună în soare la ei, fără să fie mișcată sau adăpostită. Ceea ce nu mai e deloc convenabil.
Pe de altă parte, dacă fac mișcarea când sunt aici, o să am niște zile cu mașină de închiriat, ceea ce presupune costuri și hârtii, că iar trebuie să mă duc la poartă să înregistrez mașina, ca să pot intra în centrală cu ea.
Una peste alta, la poliție tot trebuie să apelez, că altfel mașina așa rămâne pe vecie (sau până la vânzare, moment la care valoarea reparației o sa fie un procent foarte important din valoarea reziduală a mașinii, deci no-no) dar mai trebuie să analizez metodele de recuperare după ce o termină de lucrat.
Din nefericire, îmi cam stă pe retină sărăcuța ușa aia bulită în trei feluri diferite. Așa încât, ceva trebuie făcut. Rămâne doar de stabilit ce, cum și când.
Whow, încă un post în care am plecat de la trei întrebări și după o pagină de dezbătut problema, am ajuns înapoi de unde am plecat...

5 comentarii:

  1. "...valoarea reparației o sa fie un procent foarte important din valoarea reziduală a mașinii..."

    Procentul o să fie EXACT cât costă reparația - nici mai mult, nici mai puțin. Ce contează la "valoare" e chilometrajul și anul de fabricație. Dacă costă 5 sute de euro să revopsești portiera... și te mai și costă o mie să închiriezi, plus agitație, plus nervi, plus alea... io votez să mergi cu ea așa cum e. Nu-i o nevastă... e "tranportation", ce dreaq'!
    Arzi gazu' degeaba, în loc să construiești vaporașu'.

    Și scrie și tu mai des, nu din an în paște.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să mă fut în el blogspot sau ce pixda mă-sii e. Am scris un reply și s-a dus dracului. Futătura naibii.
      Deci am fost la poliție, am căpătat dovadă de reparație, o să mă coste 500dhs franșiza, mașina de închiriat ar trebui să fie plătită de asigurator (scrie în poliță).

      Ștergere
    2. Lasă Buntzi, nu te necăji - e bun și răspunsul ăsta - defilăm cu ce avem, nu? Dacă aia de închiriat se plătește, atunci tragedia e deja suportabilă. :-)
      Cît privește blogspotul, obișnuiește-te să copiezi textul înainte de publica.

      Ștergere
    3. Am aranjat deja cu asiguratorul, mașina de schimb o să mă aștepte la service, și o s-o predau în aeroport la plecare.

      Ștergere
  2. "Viitorul sună bine!"
    :-)

    RăspundețiȘtergere